5.00
Hdl Handle:
http://hdl.handle.net/10757/622181
Title:
La Catedral del Criollismo [Capítulos 1]
Authors:
Cáceres Álvarez, Luis
Publisher:
Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC)
Issue Date:
1-Oct-2017
URI:
http://hdl.handle.net/10757/622181
DOI:
10.19083/978-612-318-110-9
Additional Links:
https://tienda.upc.edu.pe/home/1029-la-catedral-del-criollismo.html?search_query=la+catedral&results=1
Abstract:
La Catedral del Criollismo es una crónica que nos invita a conocer las historias de jaranistas de la Guardia Vieja, quienes reclaman ser oídos por ser parte importante de la peruanidad. Breña es el distrito que acoge a La Catedral del Criollismo, una fortaleza que se resiste al paso del tiempo, donde se reúnen amantes de la jarana de todas partes de Lima. Es gracias a un grupo de viejos criollos que reviven las voces de Felipe Pinglo, Pablo Casas, Manuel Acosta Ojeda, Las Limeñitas y los hermanos Áscuez, por mencionar algunos cantantes y compositores de antaño; y que salvaguardan expresiones musicales de la costa del Perú cada viernes por la noche. Este primer libro de Luis Cáceres Álvarez está lleno de episodios, versos y canciones que demuestran que el criollismo sigue sonando y es escuchado en una ciudad que se abre paso al siglo XXI.
Type:
application/pdf; info:eu-repo/semantics/bookPart
Rights:
info:eu-repo/semantics/openAccess
Language:
spa
Description:
La Catedral del Criollismo is a chronicle that invites us to learn about the Old Guard’s stories, who claim to be heard because they are an important part of Peruvian identity. Breña is the district that gives shelter to La Catedral del Criollismo, a fortress that resists the passing of time, where jarana lovers from all parts of Lima meet. It is thanks to a group of criollos who relive the voices of Felipe Pinglo, Pablo Casas, Manuel Acosta Ojeda, Las Limeñitas and the Áscuez brothers, to mention just a few singers and composers from before, that musical expressions from the coast of Peru are safeguarded every Friday night. This first book by Luis Cáceres is full of anecdotes, verses and songs that show criollismo is still played and listened to in a city opening up its way into the 21st century.
Keywords:
Salgado Bedoya; Wendor; La Catedral del Criollismo; Lima; Música Criolla; Perú; Historia; History; The Cathedral of Criollismo; Criolla music; Peruvian waltz; Singers; 20st century
ISBN:
978-612-318-110-9

Full metadata record

DC FieldValue Language
dc.contributor.authorCáceres Álvarez, Luises
dc.date.accessioned2017-10-04T22:40:25Z-
dc.date.available2017-10-04T22:40:25Z-
dc.date.issued2017-10-01-
dc.identifier.isbn978-612-318-110-9-
dc.identifier.doi10.19083/978-612-318-110-9es_PE
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10757/622181-
dc.descriptionLa Catedral del Criollismo is a chronicle that invites us to learn about the Old Guard’s stories, who claim to be heard because they are an important part of Peruvian identity. Breña is the district that gives shelter to La Catedral del Criollismo, a fortress that resists the passing of time, where jarana lovers from all parts of Lima meet. It is thanks to a group of criollos who relive the voices of Felipe Pinglo, Pablo Casas, Manuel Acosta Ojeda, Las Limeñitas and the Áscuez brothers, to mention just a few singers and composers from before, that musical expressions from the coast of Peru are safeguarded every Friday night. This first book by Luis Cáceres is full of anecdotes, verses and songs that show criollismo is still played and listened to in a city opening up its way into the 21st century.es
dc.description.abstractLa Catedral del Criollismo es una crónica que nos invita a conocer las historias de jaranistas de la Guardia Vieja, quienes reclaman ser oídos por ser parte importante de la peruanidad. Breña es el distrito que acoge a La Catedral del Criollismo, una fortaleza que se resiste al paso del tiempo, donde se reúnen amantes de la jarana de todas partes de Lima. Es gracias a un grupo de viejos criollos que reviven las voces de Felipe Pinglo, Pablo Casas, Manuel Acosta Ojeda, Las Limeñitas y los hermanos Áscuez, por mencionar algunos cantantes y compositores de antaño; y que salvaguardan expresiones musicales de la costa del Perú cada viernes por la noche. Este primer libro de Luis Cáceres Álvarez está lleno de episodios, versos y canciones que demuestran que el criollismo sigue sonando y es escuchado en una ciudad que se abre paso al siglo XXI.es
dc.language.isospaes
dc.publisherUniversidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC)es
dc.relation.urlhttps://tienda.upc.edu.pe/home/1029-la-catedral-del-criollismo.html?search_query=la+catedral&results=1es
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.sourceUniversidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC)es_PE
dc.sourceRepositorio Académico - UPCes_PE
dc.subjectSalgado Bedoyaes
dc.subjectWendores
dc.subjectLa Catedral del Criollismoes
dc.subjectLimaes
dc.subjectMúsica Criollaes
dc.subjectPerúes
dc.subjectHistoriaes
dc.subjectHistoryes
dc.subjectThe Cathedral of Criollismoes
dc.subjectCriolla musices
dc.subjectPeruvian waltzes
dc.subjectSingerses
dc.subject20st centuryes
dc.titleLa Catedral del Criollismo [Capítulos 1]es
dc.typeapplication/pdfes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookPartes
All Items in UPC are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.