La afinidad de producto y marca en el co-branding y su relación con la preferencia

2.50
Hdl Handle:
http://hdl.handle.net/10757/622004
Title:
La afinidad de producto y marca en el co-branding y su relación con la preferencia
Authors:
Ramos Topham, Manuel Adolfo
Advisors:
Consolación, Carolina; Huertas García, Rubén
Citation:
Ramos Topham, M. A. (2015, June 15). La afinidad de producto y marca en el co-branding y su relación con la preferencia. Universitat Politècnica de Catalunya, España. Retrieved from http://repositorioacademico.upc.edu.pe/upc/handle/10757/622004
Publisher:
Universitat Politècnica de Catalunya
Issue Date:
15-Jun-2015
URI:
http://hdl.handle.net/10757/622004
Additional Links:
http://upcommons.upc.edu/handle/2117/95734
Abstract:
Esta tesis estudia cómo la afinidad de producto y la afinidad de marca, en una estrategia de co-branding, afectan la preferencia del consumidor. Mediante un análisis de regresión se comprueba que ambas influyen de manera estadísticamente significativa sobre la preferencia del consumidor. Se investiga, también, la interacción entre la afinidad de producto y la afinidad de marca y se comprueba que no existe evidencia estadística que lo confirme. Si bien la afinidad de producto y la afinidad de marca afectan de forma significativa a la preferencia por separado, no existe interacción manifiesta entre ellas. Finalmente, se comprueba qué afecta más a la preferencia, la afinidad de producto o la afinidad de marca. Se mide su importancia relativa y se concluye que la afinidad de producto tiene un peso relativo mayor en la preferencia que la afinidad de marca
Abstract:
The purpose of this thesis is to investigate the relationship that product fit and brand fit have with consumer preference in co-branding. Product combinations were determined by whether they fit or not using the input from 60 subjects, through surveys. Then, brand combinations were designed based on the input from another set of 60 subjects who decided which brands from those product combinations fit and which did not fit. Four final combinations were formed. The combinations included products and brands that fit, products that fit with brands that did not fit, products that did not fit with brands that fit and products with brands that did not fit. A final questionnaire was distributed to 178 university students to find the preferences on the four combinations. Then, through a conjoint analysis it was possible to find the relationship between product and brand fit and consumer preference. The results revealed that both, product and brand fit, significantly influence consumer preference. It also indicates that the effect of product fit on preference is greater than the effect of brand fit. Finally, the results did not support the expectation that there would be an interaction effect between product and brand fit.
Type:
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
Rights:
info:eu-repo/semantics/openAccess
Language:
spa
Keywords:
:Economia; Organización de empresas; Co-branding; Brand alliance; Brand fit; Product fit; Consumer preference

Full metadata record

DC FieldValue Language
dc.contributor.advisorConsolación, Carolinaes
dc.contributor.advisorHuertas García, Rubénes
dc.contributor.authorRamos Topham, Manuel Adolfoes
dc.date.accessioned2017-09-11T20:53:47Z-
dc.date.available2017-09-11T20:53:47Z-
dc.date.issued2015-06-15-
dc.identifier.citationRamos Topham, M. A. (2015, June 15). La afinidad de producto y marca en el co-branding y su relación con la preferencia. Universitat Politècnica de Catalunya, España. Retrieved from http://repositorioacademico.upc.edu.pe/upc/handle/10757/622004es_PE
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10757/622004-
dc.description.abstractEsta tesis estudia cómo la afinidad de producto y la afinidad de marca, en una estrategia de co-branding, afectan la preferencia del consumidor. Mediante un análisis de regresión se comprueba que ambas influyen de manera estadísticamente significativa sobre la preferencia del consumidor. Se investiga, también, la interacción entre la afinidad de producto y la afinidad de marca y se comprueba que no existe evidencia estadística que lo confirme. Si bien la afinidad de producto y la afinidad de marca afectan de forma significativa a la preferencia por separado, no existe interacción manifiesta entre ellas. Finalmente, se comprueba qué afecta más a la preferencia, la afinidad de producto o la afinidad de marca. Se mide su importancia relativa y se concluye que la afinidad de producto tiene un peso relativo mayor en la preferencia que la afinidad de marcaes
dc.description.abstractThe purpose of this thesis is to investigate the relationship that product fit and brand fit have with consumer preference in co-branding. Product combinations were determined by whether they fit or not using the input from 60 subjects, through surveys. Then, brand combinations were designed based on the input from another set of 60 subjects who decided which brands from those product combinations fit and which did not fit. Four final combinations were formed. The combinations included products and brands that fit, products that fit with brands that did not fit, products that did not fit with brands that fit and products with brands that did not fit. A final questionnaire was distributed to 178 university students to find the preferences on the four combinations. Then, through a conjoint analysis it was possible to find the relationship between product and brand fit and consumer preference. The results revealed that both, product and brand fit, significantly influence consumer preference. It also indicates that the effect of product fit on preference is greater than the effect of brand fit. Finally, the results did not support the expectation that there would be an interaction effect between product and brand fit.us_US
dc.description.uriTesises_PE
dc.formatapplication/pdfes
dc.language.isospaes
dc.publisherUniversitat Politècnica de Catalunyaes
dc.relation.urlhttp://upcommons.upc.edu/handle/2117/95734es
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.sourceUniversidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC)es_PE
dc.sourceRepositorio Académico - UPCes_PE
dc.subject:Economiaes
dc.subjectOrganización de empresases
dc.subjectCo-brandinges
dc.subjectBrand alliancees
dc.subjectBrand fites
dc.subjectProduct fites
dc.subjectConsumer preferencees
dc.titleLa afinidad de producto y marca en el co-branding y su relación con la preferenciaes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesises
thesis.degree.grantorUniversitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Organització d'Empreseses_PE
thesis.degree.levelDoctoradoes_PE
thesis.degree.disciplineAdministración y Dirección de Empresases_PE
thesis.degree.nameDoctora en Administración y Dirección de Empresases_PE
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