Docentes universitarios: una mirada desde la autoeficacia general y engagement laboral

5.00
Hdl Handle:
http://hdl.handle.net/10757/607403
Title:
Docentes universitarios: una mirada desde la autoeficacia general y engagement laboral
Authors:
Lozano Paz, Carmen Rosa
Advisors:
Reyes Bossio, Mario ( 0000-0003-4655-1927 )
Publisher:
Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC)
Issue Date:
5-Oct-2015
URI:
http://hdl.handle.net/10757/607403
Abstract:
The present research seeks to understand how general self-efficacy and work engagement in professor of psychology at a particular University of metropolitan Lima's career is presented. To achieve this goal, interviews were conducted with seven professors: three females and four males. From the interviews we understand what personal factors have helped them in the exercise of their profession. And also, with what they find engaged. Finally, the conclusions which were reached is that teachers are self-efficacy because they assessed their abilities and their environment in order to achieve their respective goals. And we also found that are engaged with their work of teaching.
Abstract:
Presenta la autoeficacia general y el engagement laboral en docentes de la carrera de psicología en una universidad particular de Lima Metropolitana. Para alcanzar dicho objetivo, se realizaron entrevistas a siete docentes: tres mujeres y cuatro varones. A partir de ellas se comprende qué factores personales les han servido a estos docentes en el ejercicio de su profesión y también con qué se encuentran ellos engaged. Las conclusiones a las cuales se llegó es que los docentes son autoeficaces, pues evalúan sus capacidades cómo su entorno para poder alcanzar el objetivo. Y también se halló que se encuentran engaged con su labor de docencia.
Type:
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
Rights:
info:eu-repo/semantics/openAccess
Language:
spa
Keywords:
Autoeficacia; Profesores; Educación; Lima (Perú : Área Metropolitana); Psicología

Full metadata record

DC FieldValue Language
dc.contributor.advisorReyes Bossio, Marioes_PE
dc.contributor.authorLozano Paz, Carmen Rosaes_PE
dc.date.accessioned2016-04-28T23:39:15Zes_PE
dc.date.available2016-04-28T23:39:15Zes_PE
dc.date.issued2015-10-05es_PE
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10757/607403es_PE
dc.description.abstractThe present research seeks to understand how general self-efficacy and work engagement in professor of psychology at a particular University of metropolitan Lima's career is presented. To achieve this goal, interviews were conducted with seven professors: three females and four males. From the interviews we understand what personal factors have helped them in the exercise of their profession. And also, with what they find engaged. Finally, the conclusions which were reached is that teachers are self-efficacy because they assessed their abilities and their environment in order to achieve their respective goals. And we also found that are engaged with their work of teaching.eng
dc.description.abstractPresenta la autoeficacia general y el engagement laboral en docentes de la carrera de psicología en una universidad particular de Lima Metropolitana. Para alcanzar dicho objetivo, se realizaron entrevistas a siete docentes: tres mujeres y cuatro varones. A partir de ellas se comprende qué factores personales les han servido a estos docentes en el ejercicio de su profesión y también con qué se encuentran ellos engaged. Las conclusiones a las cuales se llegó es que los docentes son autoeficaces, pues evalúan sus capacidades cómo su entorno para poder alcanzar el objetivo. Y también se halló que se encuentran engaged con su labor de docencia.es_PE
dc.description.uriTesises_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.formatapplication/epubes_PE
dc.formatapplication/mswordes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC)es_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_PE
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.sourceUniversidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC)es_PE
dc.sourceRepositorio Académico UPCes_PE
dc.subjectAutoeficaciaes_PE
dc.subjectProfesoreses_PE
dc.subjectEducaciónes_PE
dc.subjectLima (Perú : Área Metropolitana)es_PE
dc.subjectPsicologíaes_PE
dc.titleDocentes universitarios: una mirada desde la autoeficacia general y engagement laborales_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC). Facultad de Ciencias Humanases_PE
thesis.degree.levelLicenciaturaes_PE
thesis.degree.disciplinePsicologíaes_PE
thesis.degree.namePsicólogoes_PE
All Items in UPC are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.