2.50
Hdl Handle:
http://hdl.handle.net/10757/604957
Title:
El libro de texto universitario. Un enfoque metodológico
Other Titles:
The college textbook. A methodological approach
Authors:
Reynosa Navarro, Enaidy
Citation:
Reynosa Navarro, E. (2015). THE COLLEGE TEXTBOOK. A METHODOLOGICAL APPROACH. Revista Digital de Investigación en Docencia Universitaria [Digital Journal of University Teaching Research], 0(2), 115-126. doi:http://dx.doi.org/10.19083/ridu.9.415
Publisher:
Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC)
Journal:
Revista Digital de Investigación en Docencia Universitaria (RIDU)
Issue Date:
Dec-2015
URI:
http://hdl.handle.net/10757/604957
DOI:
10.19083/ridu.9.415
Additional Links:
http://revistas.upc.edu.pe/index.php/docencia/article/view/415
Abstract:
En el presente trabajo, el lector encontrará pautas metodológicas para la realización de un libro de texto universitario; se sistematizan procedimientos para la conformación del equipo de trabajo encargado de la elaboración de los libros de texto; se explica cómo delimitar las temáticas que pueden ser abordadas; se exponen los procedimientos de gestión de la información, así como la detección de la literatura apropiada. Además, se enfatiza en las formas de indagación teórica, interpretación de teorías, conclusiones teóricas y las funciones didácticas del libro de texto. Por último, se exponen algunas pautas editoriales que van, desde la estructura del libro de texto, notas, referencias bibliográficas, tratamiento de imágenes o tablas, semblanza de los autores, etapa de corrección; hasta la revisión final y puesta en valor de la obra.
Type:
info:eu-repo/semantics/article
Rights:
info:eu-repo/semantics/openAccess
Language:
spa
Description:
In this article, the reader will find methodological guidelines on how to write a college textbook. It offers procedures for setting up a work team responsible for the preparation of textbooks; explains how to define the topics to be addressed, as well as procedures for information management, and detection of appropriate literature. Additionally, it emphasizes theoretical research types, interpretation of theories, theoretical conclusions and the pedagogical function of the college textbook. Finally, it provides some editorial guidelines, such as textbook structure, notes, bibliographical references, images and charts, authors’ biographies, correction stage, and final review up to distribution.
Keywords:
Libro de texto universitario; Gestión del conocimiento; Edición de textos; College textbook,; Knowledge management; Text editing
ISSN:
2223-2516
Email:
ereynosa@ucv.edu.pe

Full metadata record

DC FieldValue Language
dc.contributor.authorReynosa Navarro, Enaidyes_PE
dc.date.accessioned2016-04-08T23:36:29Zes_PE
dc.date.available2016-04-08T23:36:29Zes_PE
dc.date.issued2015-12es_PE
dc.identifier.citationReynosa Navarro, E. (2015). THE COLLEGE TEXTBOOK. A METHODOLOGICAL APPROACH. Revista Digital de Investigación en Docencia Universitaria [Digital Journal of University Teaching Research], 0(2), 115-126. doi:http://dx.doi.org/10.19083/ridu.9.415es_PE
dc.identifier.issn2223-2516es_PE
dc.identifier.doi10.19083/ridu.9.415es_PE
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10757/604957es_PE
dc.descriptionIn this article, the reader will find methodological guidelines on how to write a college textbook. It offers procedures for setting up a work team responsible for the preparation of textbooks; explains how to define the topics to be addressed, as well as procedures for information management, and detection of appropriate literature. Additionally, it emphasizes theoretical research types, interpretation of theories, theoretical conclusions and the pedagogical function of the college textbook. Finally, it provides some editorial guidelines, such as textbook structure, notes, bibliographical references, images and charts, authors’ biographies, correction stage, and final review up to distribution.eng
dc.description.abstractEn el presente trabajo, el lector encontrará pautas metodológicas para la realización de un libro de texto universitario; se sistematizan procedimientos para la conformación del equipo de trabajo encargado de la elaboración de los libros de texto; se explica cómo delimitar las temáticas que pueden ser abordadas; se exponen los procedimientos de gestión de la información, así como la detección de la literatura apropiada. Además, se enfatiza en las formas de indagación teórica, interpretación de teorías, conclusiones teóricas y las funciones didácticas del libro de texto. Por último, se exponen algunas pautas editoriales que van, desde la estructura del libro de texto, notas, referencias bibliográficas, tratamiento de imágenes o tablas, semblanza de los autores, etapa de corrección; hasta la revisión final y puesta en valor de la obra.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC)es_PE
dc.relation.urlhttp://revistas.upc.edu.pe/index.php/docencia/article/view/415es_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_PE
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectLibro de texto universitarioes_PE
dc.subjectGestión del conocimientoes_PE
dc.subjectEdición de textoses_PE
dc.subjectCollege textbook,es_PE
dc.subjectKnowledge managementes_PE
dc.subjectText editinges_PE
dc.titleEl libro de texto universitario. Un enfoque metodológicoes_PE
dc.title.alternativeThe college textbook. A methodological approaches_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_PE
dc.identifier.journalRevista Digital de Investigación en Docencia Universitaria (RIDU)es_PE
dc.description.peer-reviewRevisión por pareses_PE
dc.contributor.emailereynosa@ucv.edu.pees_PE
This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons
All Items in UPC are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.