YO SOY: Expectativas, imaginación y realidad en la relación profesor – alumno en la universidad

2.50
Hdl Handle:
http://hdl.handle.net/10757/550170
Title:
YO SOY: Expectativas, imaginación y realidad en la relación profesor – alumno en la universidad
Other Titles:
I AM: Expectations, imagination and reality in the teacher-student relationship at the university
Authors:
Loyola, Fernando
Publisher:
Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC)
Journal:
Revista Digital de Investigación en Docencia Universitaria (RIDU)
Issue Date:
15-Apr-2015
URI:
http://hdl.handle.net/10757/550170
Additional Links:
http://revistas.upc.edu.pe/index.php/docencia/article/view/14
Abstract:
El presente artículo aborda la importancia de comprender el rol de la conciencia de uno y la del Otro como elemento fundamental dentro de la dinámica del proceso de enseñanza – aprendizaje, centrándose específicamente en los casos de alumnos adultos que trabajan. A partir de este marco, se propone un modelo que consta de cinco fases: reconocer, identificar, validar, responder y partir. Estas etapas se encontrarían presentes en toda relación docente – alumno situada en el contexto del curso que ambos construyen, sugiriéndose que el éxito o fracaso de la misma podría impactar directamente en los resultados del proceso de aprendizaje.
Type:
info:eu-repo/semantics/article
Rights:
info:eu-repo/semantics/openAccess
Language:
spa
Description:
This article covers the importance of understanding the conscience of oneself and the conscience of the other as a fundamental element within the dynamics of interaction of the teaching-learning process, specifically focusing on the case of adult students who work. Starting from this framework, the article proposes a five phase model: to recognize, to identify, to validate, to respond and to part. These phases will be present in every teacher-student relationship in the context of the course that they build together, suggesting that the success or the failure during its transition could directly impact the results of the learning process.; floyola@upc.edu.pe
Keywords:
Vínculo profesor profesor; Educación para adultos; Autoconciencia docente
ISSN:
2223-2516

Full metadata record

DC FieldValue Language
dc.contributor.authorLoyola, Fernandoes_PE
dc.date.accessioned2015-04-15T15:05:05Zes_PE
dc.date.available2015-04-15T15:05:05Zes_PE
dc.date.issued2015-04-15es_PE
dc.identifier.issn2223-2516es_PE
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10757/550170es_PE
dc.descriptionThis article covers the importance of understanding the conscience of oneself and the conscience of the other as a fundamental element within the dynamics of interaction of the teaching-learning process, specifically focusing on the case of adult students who work. Starting from this framework, the article proposes a five phase model: to recognize, to identify, to validate, to respond and to part. These phases will be present in every teacher-student relationship in the context of the course that they build together, suggesting that the success or the failure during its transition could directly impact the results of the learning process.eng
dc.descriptionfloyola@upc.edu.pees_PE
dc.description.abstractEl presente artículo aborda la importancia de comprender el rol de la conciencia de uno y la del Otro como elemento fundamental dentro de la dinámica del proceso de enseñanza – aprendizaje, centrándose específicamente en los casos de alumnos adultos que trabajan. A partir de este marco, se propone un modelo que consta de cinco fases: reconocer, identificar, validar, responder y partir. Estas etapas se encontrarían presentes en toda relación docente – alumno situada en el contexto del curso que ambos construyen, sugiriéndose que el éxito o fracaso de la misma podría impactar directamente en los resultados del proceso de aprendizaje.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC)es_PE
dc.relation.urlhttp://revistas.upc.edu.pe/index.php/docencia/article/view/14es_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_PE
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectVínculo profesor profesores_PE
dc.subjectEducación para adultoses_PE
dc.subjectAutoconciencia docentees_PE
dc.titleYO SOY: Expectativas, imaginación y realidad en la relación profesor – alumno en la universidades_PE
dc.title.alternativeI AM: Expectations, imagination and reality in the teacher-student relationship at the universityes_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_PE
dc.identifier.journalRevista Digital de Investigación en Docencia Universitaria (RIDU)es_PE
This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons
All Items in UPC are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.