2.50
Hdl Handle:
http://hdl.handle.net/10757/325518
Title:
Desafío docente: El alumno postmoderno
Other Titles:
Teacher challenge: The postmoder student
Authors:
Alfaro Ramírez, Teresa
Citation:
Revista Digital de Investigación en Docencia Universitaria, 0(1), 12.
Publisher:
Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC)
Journal:
Revista Digital de Investigación en Docencia Universitaria (RIDU)
Issue Date:
28-Aug-2014
URI:
http://hdl.handle.net/10757/325518
Additional Links:
http://revistas.upc.edu.pe/index.php/docencia/article/view/4
Abstract:
Societies progress: currently, a globalized and computer world, is a postmodern society. In it, the ways of transmitting and socializing culture have changed; new human beings have been developed postmodern individuals with very particular characteristics: they are our students. How to optimize the learning triad (student-teacher-knowledge)? It is not enough to know the contents and be a specialist in the field, it is essential to be aware of the current environment to analyze and understand the characteristics of our students, also called "sons of globalization" or "digital natives". Only then shall we know, also, our own reality as individuals and teachers. This paper seeks to analyze the characteristics of our students and reflect on our role as teachers in a complex and changing environment.
Abstract:
Las sociedades progresan: la actual, en un mundo que comandan la globalización y la informática, es una sociedad postmoderna. En ella, se han modificado las formas de transmitir y relacionar socialmente la cultura; se han desarrollado nuevos seres humanos, individuos postmodernos con características muy particulares: ellos son nuestros alumnos. ¿Cómo optimizamos la tríada del aprendizaje (alumno-docente-conocimientos)? No basta saber los contenidos y ser un especialista en la materia; es indispensable ser conscientes del entorno actual para analizar y comprender las características de nuestros alumnos, también denominados “hijos de la globalización” o “nativos digitales”. Solo así conoceremos, asimismo, nuestra propia realidad como individuos y docentes. El presente ensayo procura analizar las características de nuestros alumnos y reflexionar sobre nuestro papel como docentes en un entorno complejo y cambiante.
Type:
info:eu-repo/semantics/article
Rights:
info:eu-repo/semantics/openAccess
Language:
spa
Keywords:
Sociedad Postmoderna; Globalización; Nativos Digitales; Tríada del Aprendizaje; Concienciar; Post-modern Society; Globalization; Digital Natives; Learning Triad; Raise awareness
ISSN:
2223-2516
Email:
alfaro.teresa@gmail.com

Full metadata record

DC FieldValue Language
dc.contributor.authorAlfaro Ramírez, Teresaspa
dc.date.accessioned2014-08-28T23:42:26Z-
dc.date.available2014-08-28T23:42:26Z-
dc.date.issued2014-08-28es
dc.identifier.citationRevista Digital de Investigación en Docencia Universitaria, 0(1), 12.spa
dc.identifier.issn2223-2516-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10757/325518-
dc.description.abstractSocieties progress: currently, a globalized and computer world, is a postmodern society. In it, the ways of transmitting and socializing culture have changed; new human beings have been developed postmodern individuals with very particular characteristics: they are our students. How to optimize the learning triad (student-teacher-knowledge)? It is not enough to know the contents and be a specialist in the field, it is essential to be aware of the current environment to analyze and understand the characteristics of our students, also called "sons of globalization" or "digital natives". Only then shall we know, also, our own reality as individuals and teachers. This paper seeks to analyze the characteristics of our students and reflect on our role as teachers in a complex and changing environment.eng
dc.description.abstractLas sociedades progresan: la actual, en un mundo que comandan la globalización y la informática, es una sociedad postmoderna. En ella, se han modificado las formas de transmitir y relacionar socialmente la cultura; se han desarrollado nuevos seres humanos, individuos postmodernos con características muy particulares: ellos son nuestros alumnos. ¿Cómo optimizamos la tríada del aprendizaje (alumno-docente-conocimientos)? No basta saber los contenidos y ser un especialista en la materia; es indispensable ser conscientes del entorno actual para analizar y comprender las características de nuestros alumnos, también denominados “hijos de la globalización” o “nativos digitales”. Solo así conoceremos, asimismo, nuestra propia realidad como individuos y docentes. El presente ensayo procura analizar las características de nuestros alumnos y reflexionar sobre nuestro papel como docentes en un entorno complejo y cambiante.spa
dc.formatapplication/pdfspa
dc.language.isospaspa
dc.publisherUniversidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC)es
dc.relation.urlhttp://revistas.upc.edu.pe/index.php/docencia/article/view/4spa
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectSociedad Postmodernaspa
dc.subjectGlobalizaciónspa
dc.subjectNativos Digitalesspa
dc.subjectTríada del Aprendizajespa
dc.subjectConcienciarspa
dc.subjectPost-modern Societyspa
dc.subjectGlobalizationspa
dc.subjectDigital Nativesspa
dc.subjectLearning Triadspa
dc.subjectRaise awarenessspa
dc.titleDesafío docente: El alumno postmodernospa
dc.title.alternativeTeacher challenge: The postmoder studentspa
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlespa
dc.identifier.journalRevista Digital de Investigación en Docencia Universitaria (RIDU)es
dc.description.peer-reviewRevisión por paresspa
dc.contributor.emailalfaro.teresa@gmail.comspa
This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons
All Items in UPC are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.