Importancia de la motivación como vehículo desequilibrante en la enseñanza de la matemática

5.00
Hdl Handle:
http://hdl.handle.net/10757/325094
Title:
Importancia de la motivación como vehículo desequilibrante en la enseñanza de la matemática
Other Titles:
The motivation and its importance as a vehicle in the teaching of the math
Authors:
Viale Tudela, Héctor Ernesto
Citation:
Revista Digital de Investigación en Docencia Universitaria, 0(1), 1-22
Publisher:
Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC)
Journal:
Revista Digital de Investigación en Docencia Universitaria (RIDU)
Issue Date:
22-Aug-2014
URI:
http://hdl.handle.net/10757/325094
Additional Links:
http://revistas.upc.edu.pe/index.php/docencia/article/view/41
Abstract:
Motivation is a methodological vehicle that must necessarily be implemented in the triad system called teaching-learning-university development. This, the motivation, cannot be reduced to some minutes at the beginning of the classes or to the development of a particular topic. Neither focuses on capturing the attention of students for a few minutes. The process of motivation is much more complex and starts from the conception of the course and then the design of the same. The motivation is not only directed at the cognition of the students. It has, rather, a high emotional component, as well as a great relationship with the role of the teacher, both within and outside the classroom. This is why the role of the teacher of these times should focus mainly on "induce and cause grounds in their students". That is to say, to motivate them.
Abstract:
La motivación es un vehículo metodológico que debe ser necesariamente implementado en la triada conocida como sistema de enseñanza-aprendizaje-desarrollo (EAD)1 universitario. La motivación no se limita al inicio de las clases o al desarrollo de un tema particular. Tampoco busca captar la atención de los alumnos por un lapso específico. Su proceso es mucho más complejo y se inicia en la concepción del curso, pasando, posteriormente, por el diseño del mismo. No solo se dirige a la cognición de los alumnos; tiene, más bien, un alto componente emotivo, así como una relación con el papel del profesor, tanto dentro como fuera del aula. Por ello, el actual rol del docente debe concentrarse en “inducir y provocar motivos en sus alumnos”; en otras palabras, en motivarlos.
Type:
info:eu-repo/semantics/article
Rights:
info:eu-repo/semantics/openAccess
Language:
spa
Keywords:
Motivación; Motivación en matemática; Motivation; Motivation in mathematics
ISSN:
2223-2516
Email:
hector.viale@upc.edu.pe

Full metadata record

DC FieldValue Language
dc.contributor.authorViale Tudela, Héctor Ernestospa
dc.date.accessioned2014-08-23T02:28:43Z-
dc.date.available2014-08-23T02:28:43Z-
dc.date.issued2014-08-22es
dc.identifier.citationRevista Digital de Investigación en Docencia Universitaria, 0(1), 1-22spa
dc.identifier.issn2223-2516-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10757/325094-
dc.description.abstractMotivation is a methodological vehicle that must necessarily be implemented in the triad system called teaching-learning-university development. This, the motivation, cannot be reduced to some minutes at the beginning of the classes or to the development of a particular topic. Neither focuses on capturing the attention of students for a few minutes. The process of motivation is much more complex and starts from the conception of the course and then the design of the same. The motivation is not only directed at the cognition of the students. It has, rather, a high emotional component, as well as a great relationship with the role of the teacher, both within and outside the classroom. This is why the role of the teacher of these times should focus mainly on "induce and cause grounds in their students". That is to say, to motivate them.eng
dc.description.abstractLa motivación es un vehículo metodológico que debe ser necesariamente implementado en la triada conocida como sistema de enseñanza-aprendizaje-desarrollo (EAD)1 universitario. La motivación no se limita al inicio de las clases o al desarrollo de un tema particular. Tampoco busca captar la atención de los alumnos por un lapso específico. Su proceso es mucho más complejo y se inicia en la concepción del curso, pasando, posteriormente, por el diseño del mismo. No solo se dirige a la cognición de los alumnos; tiene, más bien, un alto componente emotivo, así como una relación con el papel del profesor, tanto dentro como fuera del aula. Por ello, el actual rol del docente debe concentrarse en “inducir y provocar motivos en sus alumnos”; en otras palabras, en motivarlos.spa
dc.formatapplication/pdfspa
dc.language.isospaspa
dc.publisherUniversidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC)es
dc.relation.urlhttp://revistas.upc.edu.pe/index.php/docencia/article/view/41spa
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectMotivaciónspa
dc.subjectMotivación en matemáticaspa
dc.subjectMotivationspa
dc.subjectMotivation in mathematicsspa
dc.titleImportancia de la motivación como vehículo desequilibrante en la enseñanza de la matemáticaspa
dc.title.alternativeThe motivation and its importance as a vehicle in the teaching of the mathspa
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlespa
dc.identifier.journalRevista Digital de Investigación en Docencia Universitaria (RIDU)es
dc.description.peer-reviewRevisión por paresspa
dc.contributor.emailhector.viale@upc.edu.pespa
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