Evaluación del impacto del servicio de asesoría para alumnos universitarios en riesgo por bajo rendimiento académico
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Authors
Muñoz Valera, PaolaIssue Date
2014-08-21Keywords
Evaluación de ImpactoTutoría
Rendimiento Académico
Estudiantes Universitarios
Impact Assessment
Tutoring
Academic Performance
College Students
xmlui.metadata.dc.contributor.email
[email protected]
Metadata
Show full item recordOther Titles
Impact assessment of the universitiy student counseling service for students risk due to poor academic performanceCitation
Revista Digital de Investigación en Docencia Universitaria, 7(1), 91-110Journal
Revista Digital de Investigación en Docencia Universitaria (RIDU)Additional Links
http://revistas.upc.edu.pe/index.php/docencia/article/view/189Abstract
This article presents the evaluation of the UPC Student Tutorial Service of for students with a poor academic performance and who are at risk of being dismissed from the university. This study aims at investigating the students perception of the tutorial service when they are at academic risk, taking into account their attendance and how they overcame the risk. Semi-structured interviews were carried out with 24 students at academic risk and the study of their perceptions was based on four dimensions: general services, methodology, facilitator and suggestions. The results reveal that most students regardless of their risk status or attendance, appreciate the service, especially the support provided by the university and the facilitator as well as providing their suggestions to implement the service. The results are discussed based on the theoretical approach of the tutorial services provided.Se presenta la evaluación del servicio tutorial que se brinda a los alumnos de la Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC) que tienen dificultades académicas y, por ello, se encuentran en riesgo de ser separados de la universidad. El objetivo del estudio es indagar, desde un enfoque cualitativo, la percepción que tienen los estudiantes sobre el servicio de asesoría de riesgo académico, en función de la condición de asistencia y superación de riesgo. Se realizaron entrevistas semiestructuradas a 24 estudiantes en situación de riesgo académico sobre su percepción en base a cuatro dimensiones: dimensión general del servicio, metodología, facilitador y sugerencias. Los resultados reflejan que en general los alumnos tienen una percepción favorable del servicio, sobre todo en lo relacionado al apoyo brindado por la universidad y por el facilitador; además brindan sugerencias para mejorar el servicio. Los resultados son discutidos en base al planteamiento teórico sobre la acción tutorial en la universidad.
Type
info:eu-repo/semantics/articleRights
info:eu-repo/semantics/openAccessLanguage
spaISSN
2223-2516Collections
The following license files are associated with this item:
- Creative Commons